המאמרים הנלמדים בקורס פעילות גומלין בכיתה (10328)
פרק ראשון: פעילות גומלין בכיתה — גישות ושיטות מחקר
- בר־טל, י' ובר־טל, ד' (תשמ"ה). "פעילות גומלין בכיתה: ניתוח פסיכולוגי־חברתי." פסיכולוגיה וייעוץ בחינוך. תל אביב: אוצר המורה, עמ' 117–127.
- אריאלי, מ' (1989). "משמעותה של פעולה בהקשר חינוכי: על גישת הפעולה ויישומה בסוציולוגיה של החינוך." בתוך: א' בלצ'ינסקי וי' שטיין (עורכים), מאמרים ודברי הגות בנושאי חינוך. תל אביב: משרד החינוך והתרבות, עמ' 154–167.
- קשתי, י', אריאלי, מ' והראל, י' (1985). "הכיתה כמערכת משמעויות." מגמות כ"ט, עמ' 7–21.
- Koole, T. (2007). "Parallel Activities in the Classroom." Language and Education 21(6): 487–501.
- Stebbins, R.A. (1981). "Classroom Ethnography and the Definition of the Situation." In L. Barton & S. Walker (Eds.), Schools, Teachers and Teaching (pp. 243–264). Lewes, England: Falmer Press.
- Rotshtein-Fisch, C. & Trumbull, E. (2008). "A New Way of Thinking About Class Management." In: Managing Diverse Classrooms (Ch. 1, pp. 1–20). Alexandria, Virginia: ASCD.
פרק שני: עולמו של המורה
- נודינגס, נ' (2008). "דאגה אכפתית בחינוך: הלכה למעשה." הד החינוך לקראת המאה ה־21 06(פ"ב): 58–66.
- אברהם, ע' (1972). עולמם הפנימי של המורים. תל אביב: אוצר המורה. פרק 2 — "הדימוי העצמי של המורה", עמ' 31–58.
- בנימיני, ק' (1973). "דמות התלמיד בעיני המורה." מגמות י"ט, עמ' 127–144.
- באב"ד, א"י (1984). "ציפיות מורים המקיימות את עצמן: ניתוח התופעה והשתמעויותיה החינוכיות." פסיכולוגיה וייעוץ בחינוך, עמ' 90–111.
- Meighan, R. & Harber, C. (eds.) (2007). A Sociology of Educating. London: Continuum (Chapter 3: Teachers as Victims, pp. 31–44).
- Woods, P. (1977). "Teaching for Survival." In P. Woods & N. Hammersley (Eds.), School Experience: Explorations in the Sociology of Education (pp. 271–293). New York: St. Martin Press.
- Aultman, L.P., Williams-Johnson, M.R. & Schutz, P.A. (2009). "Boundary Dilemmas in Teacher–Student Relationships: Struggling with 'The Line'." Teaching and Teacher Education 25(5): 636–646.
פרק שלישי: עולמו של הלומד
- Jackson, P.W. (1968). Life in Classrooms. New York: Teachers College Press (Chapter 1: The Daily Grind, pp. 1–37).
- Meighan, R. & Harber, C. (eds.) (2007). A Sociology of Educating. London: Continuum (Chapter 2: Pupils as Clients, pp. 14–30).
- Getzels, J.W. & Smilansky, J. (1983). "Individual Differences in Pupil Perception of School Problems." British Journal of Educational Psychology 53: 307–316.
- Johnson, B. (2008). "Teacher–Student Relationships Which Promote Resilience at School: A Micro Level Analysis of Students' Views." British Journal of Guidance and Counseling 36(4): 385–398.
פרק רביעי: הסביבה החברתית־ארגונית של הכיתה
- Bany, M.A. & Johnson, L.V. (1970). Classroom Group Behavior. London: Macmillan (Chapter 3: The Nature of Groups, pp. 29–48).
- Mergendoller, J.R. & Marchman, V.A. (1987). "Friends and Associates." In V. Richardson-Koehler (Ed.), Educators' Handbook: A Research Perspective (pp. 297–328). New York: Longman.
- Carter, E.W. & Pesko, M.J. (2008). "Social Validity of Peer Interaction Intervention Strategies in High School Classrooms: Effectiveness, Feasibility, and Actual Use." Exceptionality: A Special Education Journal 16(3): 156–173.
- Hallinan, M.T. (1976). "Friendship Patterns in Open and Traditional Classrooms." Sociology of Education 49: 254–265.
- Bulotsky-Shearer, R.J., Fernandez, V., Dominguez, X., & Rous, H.L. (2011). "Behavior Problems in Learning Activities and Social Interactions in Head Start Classrooms and Early Reading, Mathematics and Approaches to Learning." School Psychology Review 40(1): 39–56.
פרק חמישי: הסביבה הפיזית של הכיתה
- Smith, L.M. & Keith, P. (1984). "Kensington School: Unique Physical Facilities." In S. Delamont (Ed.), Readings on Interaction in the Classroom (pp. 58–80). London: Methuen.
- Flomer-Anneveknic, E., Doolaard, S., Mascareño, M. & Bosker, R.J. (2010). "Class Size Effects on the Number and Types of Student–Teacher Interactions in Primary Classroom