המאמרים הנלמדים בקורס דיגיטליות בתרבות ובחיי היומיום (10991)

מבוא תיאורטי

  1. ניק קולדרי ואנדראס הפּ, "המשגת המדיאטיזציה: הקשרים, מסורות, טיעונים." תורגם מ:
    Couldry, Nick & Andreas Hepp. (2013). Conceptualizing Mediatization: Contexts, Traditions, Arguments, Communication Theory 23, 191-202.

שער ראשון: סובייקטים — עצמי דיגיטלי

הקדמה

מעקב

  1. מארק אנדרייביץ, "עבודת הפיקוח זה על זה: מעקב אופקי, סיכון ומשילות." תורגם מ:
    Andrejevic, M. (2004). The work of watching one another: Lateral surveillance, risk, and governance. Surveillance and Society 2(4), 479-497.
  2. Turow, J., McGuigan, L., & Maris, E. R. (2015). Making data mining a natural part of life: Physical retailing, customer surveillance and the 21st century social imaginary. European Journal of Cultural Studies 18(4-5), 464-478.
  3. Bucher, T. (2012). Want to be on the top? Algorithmic power and the threat of invisibility on Facebook. New Media and Society 14(7), 1164-1180.

העצמי המכומת

  1. Grosser, Benjamin (2014). What Do Metrics Want? How Quantification Prescribes Social Interaction on Facebook. Computational Culture, Issue 4.
  2. Crawford, K., Lingel, J., & Karppi, T. (2015). Our metrics, ourselves: A hundred years of selftracking from the weight scale to the wrist wearable device. European Journal of Cultural Studies 18(4-5), 479-496.
  3. מינה רוקנשטיין ומיקה פנצר, "מעבר לעצמי המכומת: בחינה תמטית של פרדיגמה נתונית." תורגם מ:
    Ruckenstein, M., & Pantzar, M. (2017). Beyond the Quantified Self: Thematic exploration of a dataistic paradigm. New Media & Society 19(3), 401-418.

תרבות אלגוריתמית

  1. Hallinan, Blake & Ted Striphas (2016). Recommended for you: The Netflix Prize and the production of algorithmic culture. New Media & Society 18(1), 117-137.
  2. Wolf, Christine (2016). DIY videos on YouTube: Identity and possibility in the age of algorithms. First Monday 21(6).
  3. טאינה בּוּכֶר, "המדומיין האלגוריתמי: חקר השפעות רגשיות שגרתיות של האלגוריתמים של פייסבוק." תורגם מ:
    Bucher, T. (2016). The algorithmic imaginary: exploring the ordinary affects of Facebook algorithms. Information, Communication & Society 4462(April), 1-15.

שער שני: מוצרי תרבות, האזנה, צפייה, טעם — מוזיקה, סדרות טלוויזיה, סרטים

הקדמה

  1. Nowak, R. (2016). The Material Modalities of Music Consumption. In Consuming Music in the Digital Age, Palgrave Macmillan, London, 14-41.
  2. Nowak, R., Bennett, A. (2014). Analyzing Everyday Sound Environments: The Space, Time and Corporality of Musical Listening. Cultural Sociology 8(4), 426-442.
  3. Airoldi, M., Beraldo, D., & Gandini, A. (2016). Follow the algorithm: An exploratory investigation of music on YouTube. Poetics 57, 1-13.
  4. Hagen, A. N. (2015). The playlist experience: Personal playlists in music streaming services. Popular Music and Society 38(5), 625-645.
  5. Otmazgin, N., & Lyan, I. (2013). Hallyu across the Desert: K-pop Fandom in Israel and Palestine. Cross-Currents: East Asian History and Culture Review 9(1), 68-89.
  6. Lobato, R. (2018). Rethinking International TV Flows Research in the Age of Netflix. Television & New Media 19(3), 241-256.
  7. Mikos, L. (2016). Digital media platforms and the use of TV content: Binge watching and video-on-demand in Germany. Media and Communication 4(3), 154-161.
  8. Nærland, T. U. (2018). Fictional Entertainment and Public Connection: Audiences and the Everyday Use of TV-series. Television & New Media, 1-19.

שער שלישי: קשרים חברתיים

הקדמה

  1. Ignatow G. & Robinson L. (2017). Pierre Bourdieu: Theorizing the Digital. Information, Communication & Society 20(7), 950-966.

אינטימיות, פומביות, פרטיות

  1. אלכס למברט, "אינטימיות והון חברתי בפייסבוק: מעבר לפרספקטיבה הפסיכולוגית." תורגם מ:
    Lambert, A. (2016). Intimacy and Social Capital on Facebook: Beyond the Psychological Perspective. New Media & Society 18(11), 2559-2575.
  2. Farci, M., Rossi, L., Bocca Artieri, G., & Giglietto, F. (2017). Networked Intimacy. Intimacy Among Italian Facebook Users. Information, Communication & Society 20(5), 784-801.
  3. Walsch, M., & Baker, S. A. (2017). The Selfie and the Transformation of the Public-Private Distinction. Information, Communication & Society 20(8), 1185-1203.
  4. Zhao, S., & Zappavigna, M. (2018). Beyond the Self: Intersubjectivity and the Social Semiotic Interpretation of the Selfie. New Media & Society 20(5), 1735-1754.

משפחה, פנאי ועבודה

  1. Hertlein, K. M. (2012). Digital Dwelling: Technology in Couple and Family Relationships. Family Relations: Interdisciplinary Journal of Applied Family Studies 61(July), 374-387.
  2. Chambers, D. (2013). Home, Families and New Media (Ch. 6). In Social Media and Personal Relationships: Online Intimacies and Networked Friendships, Palgrave Macmillan, 102-120.
  3. Derks, D., Bakker, A. B., Peters, P., & van Wingerden, P. (2016). Work-related Smartphone Use, Work-family Conflict and Family Role Performance: The Role of Segmentation Preference. Human Relations 69(5), 1045-1068.
  4. Wang, D., Xiang, Z., & Fesenmaier, D. R. (2016). Smartphone Use in Everyday Life and Travel. Journal of Travel Research 55(1), 52-63.

תפריט נגישות